SMOK PRIV V8 Kit [REVIEW]

By | sept. 29, 2017

Cu toate ca si-au concentrat eforturile in a dezvolta cat mai multe dispozitive de vapat din zona high-end, chinezii de la SMOK nu au uitat de utilizatorii care fac pentru prima data trecerea la un vaporizator si care, de multe ori, fie nu au un buget foarte generos spre a achizitiona un mod, tank, incarcator etc., fie cauta un ansamblu cat mai compact si usor de intretinut.

Starter kit-urile, precum cel pe care vi-l voi prezenta in randurile ce urmeaza, se adreseaza vaperilor incepatori si ofera o experienta de utilizare mai mult decat satisfacatoare la doar o fractiune din pretul de achizitie al unui setup de top. SMOK PRIV V8 este un mod electronic single battery extrem de compact, ce vine la pachet cu mult laudatul tank TFV8 Baby. Modul nu dispune de display si nici ofera posibilitatea reglarii puterii de iesire, insa integreaza un circuit dedicat de incarcare, venind astfel in intampinarea vaperilor ce nu doresc sa investeasca intr-un incarcator dedicat. Din nefericire, SMOK PRIV V8 nu poate opera in modul temperature control, asadar, daca sunteti obisnuiti cu firele din SS, Ni200 si Ti pe TC, veti fi nevoiti sa va orientati catre un dispozitiv ceva mai avansat. SMOK PRIV V8 Kit vine insotit si de 2 OCC-uri, ambele de tip V8 Baby-M2, cu aranjament dual coil si rezistenta de 0.25 Ohmi.

La mine a ajuns spre testare varianta non-EU a kit-ului SMOK PRIV V8, asadar in pachet avem un tank TFV8 Baby cu capacitate de 3 ml, neconform  cu reglementarile TPD din Uniunea Europeana. Drept urmare, daca alegeti sa-l achizitionati din Europa, modul va fi insotit de un tank TFV8 Baby cu capacitate de doar 2 ml. Limitarea vine de la rezistentele incluse in pachet, acestea fiind ceva mai voluminoase decat cele achizitionate separat. Astfel, daca decideti sa schimbati rezistentele cu unele standard, puteti face acest lucru utilizand adaptorul inclus de pachet. Trebuie sa recunosc ca cei de la SMOK au gasit o metoda foarte ingenioasa de a ocoli reglementarile absurde impuse la nivelul UE.

Desigur, daca preferati sa achizitionati modul in varianta non-UE, o puteti face de la magazinele specializate din China, insa tin sa va atrag atentia ca nu va este garantata trecerea coletului peste controlul vamal, comenzile transfrontaliere, efectuate pe persoana fizica, fiind, in teorie, interzise pentru dispozitivele dedicate “inhalarii de vapori cu nicotina”. Legea este inca neclara si, sincer sa fiu, nu stiu sa va zic exact daca in aceasta categorie intra si modurile electronice. In consecinta, recomand prudenta maxima atunci cand comandati astfel de produse din afara spatiului economic european. De asemenea, ar mai fi de mentionat si ca produsele trimise la review fac parte din loturi initiale, asadar este foarte probabil ca performantele prezentate aici sa fie usor diferite fata de cele obtinute pe dispozitivele retail, producatorul aplicand de regula diverse mici optimizari, atat de design, cat si de software.

Specificatii SMOK PRIV V8 Kit:

  • Dimensiuni: 24.5 x 34 x 80 mm
  • Material: aliaj de zinc
  • Greutate: 83.3 grame
  • Curent in standby: <200 uA
  • Tensiune intrare: 3.4 – 4.2 V
  • Curent de incarcare: 600 – 700 mA

Specificatii SMOK TFV8 Baby:

  • Inaltime: 53 mm
  • Diametru: 22 mm
  • Capacitate: 3 ml (2 ml in UE)
  • Material: otel inoxidabil
  • Conector: standard, 510

In pachet avem modul SMOK PRIV V8, tank-ul TFV8 Baby cu capacitate de 3 ml si un set extins de accesorii: cablu microUSB pentru incarcare, manual de instructiuni in limba engleza, doua rezistente de tip V8 Baby-M2, precum si o serie de piese de rezerva (o-ring-uri, vapeband s.a.m.d.). La fel ca celelalte produse SMOK lansate in ultima perioada, SMOK PRIV V8 Kit vine intr-un ambalaj solid, prevazut cu cateva straturi de spuma pentru protectie. Pe acesta gasim inscriptionate specificatiile, elementele de identificare, dar si cateva avertismente de utilizare.

Dupa cum va ziceam si la inceputul articolului, modul aduce o constructie extrem de compacta, realizata in totalitate dintr-un otel inoxidabil foarte bine finisat. Acesta masoara 34 mm latime, 24.5 mm grosime si 80 mm inaltime. Este un dispozitiv cu aspect placut, cu muchii usor curbate si cu un finisaj mat, rezistent si destul de aderent la prima vedere. Se aseaza binisor in palma si nu deranjeaza prin elemente taioase sau care sa iasa in relief. Cantareste in jur de 100 grame, fara acumulator, si in jur de 200 – 210 grame cu tot cu tank si acumulator, asadar putem spune despre acesta ca este un setup foarte usor de transportat in buzunarul pantalonilor. Din punct de vedere al design-ului, modul reprezinta o imbinare aproape perfecta intre ergonomie si aspect, putand fi considerat unul dintre cele mai bine inchegate moduri single battery de pe piata.

Partea frontala gazduieste portul USB de incarcare, acompaniat de un LED menit sa ne arate nivelul de incarcare al acumulatorului. In specificatiile oficiale ni se mentioneaza un curent de intrare cuprins intre 600 – 700 mA, insa ma gandesc nu ar trebui sa existe probleme cu surse de alimentare de 1 A, atata timp cat incarcatorul este unul de calitate. Timpul de incarcare variaza destul de mult in functie de acumulatorul inserat si de tipul incarcatorului USB utilizat, insa, ca sa va faceti o idee, acumulatorul Sony VTC6 utilizat pentru testare a avut nevoie de aproximativ 3 ore si 45 minute pentru o incarcare completa (de la 3.3V la 4.2V). Circuitul de incarcare s-a dovedit a fi foarte stabil, fara episoade de supraincarcare sau supraincalzire, insa, pentru un plus de siguranta, recomand totusi utilizarea unui incarcator dedicat. Chiar daca acumulatorul este complet descarcat, modul poate fi utilizat fara probleme de indata ce este conectat la o sursa de alimentare de minim 500 mA.

Dupa cum se poate vedea si din fotografii, SMOK PRIV V8 nu dispune de display si nici macar de o serie de butoane de control, drept urmare nu avem niciun control asupra tensiunii de iesire, aceasta fiind regulata in functie de nivelul de incarcare al acumulatorului si de rezistenta atomizorului.

Partea din spate nu beneficiaza de insertii sau alte alemente, aici fiind prezenta doar o inscriptie cu logo-ul producatorului.

Acumulatorul se detaseaza prin glisarea mecanismului de retentie de la baza. Portita este prevazuta cu un contact placat cu aur, menit sa previna caderile de tensiune, iar pe contactul de la interior gasim inscriptionat simbolul poloaritatii, astfel ca nu prea exista posibilitatea inserarii accidentale a acumulatorului.

Firebar-ul este amplasat pe latura dreapta si aduce un feedback clicky, foarte placut. Zona de contact se extinde pe aprox. 90% din partea laterala, asadar se asigura o declansare facila, indiferent de modul in care tii dispozitivul in mana.

Conectorul 510 este prezent pe partea superioara. Desi avem de-a face cu un device entry-level, foarte accesibil, producatorul nu a facut concesii in ceea ce priveste calitatea conectorului, astfel ca primim un pin montat pe arc si un filet de foarte buna calitate, care nu mi-a creat absolut nici o problema pe parcursul utilizarii. Pentru un plus de fiabilitate, conectorului este ranforsat printr-un inel de aluminiu, care il mentine pe pozitie chiar si atunci cand este aplicata o forta substantiala.

Principiul de funcționare al dispozitivului este foarte similar cu cel al clasicelor baterii eGO: 5 apăsări succesive pentru pornire și oprire, o apăsare pentru declanșare și un LED ce ne ține la curent cu nivelul de încărcare al bateriei, pe care il gasim pe partea superioara, alaturi de conectorul 510.

Legat de performante, aici depinde foarte mult de atomizor si mai ales de acumulatorul utilizat. In combinatie cu un acumulator de buna calitate si un tank TFV8 Baby cu rezistenta de 0.25 Ohmi, cum este cel inclus in pachet, SMOK PRIV V8 livreaza curenti stabili, fara episoade de PWM sau de supraincalzire. Autonomia depinde foarte mult de tiparul de utilizare, insa in cazul meu, intr-un regim de vapat mediu spre intensiv, reuseste sa depaseasca pragul de o zi de utilizare.

SMOK TFV8 Baby

Dupa cum v-am spus inca din primele randuri, pe langa mod, in pachet mai este inclus si tank-ul SMOK TFV8 Baby, completat prin doua rezistente V8 Baby-M2 dual core 0.25 Ohm.

SMOK TFV8 Baby se adreseaza celor ce isi doresc un tank cu performante superioare, insa intr-o constructie ceva mai compacta decat cea a fratiorului mai mare TFV8. Desigur, acest lucru nu ar fi fost posibil fara mici sacrificii la nivel de airflow, aroma si volum de abur. Cu toate acestea, rezistentele mai compacte au un avantaj important atunci cand discutam despre caracteristici precum ramp up time si consum de energie.

Filetele si toate celelalte elemente din constructie sunt extrem de bine finisate, se asambleaza rapid si perfect, iar sistemul de umplere top filling este foarte usor de utilizat. Apreciez, de asemenea, si faptul ca a fost marit canalul de umplere, acum putand fi utilizate fara probleme chiar si pipete cu varfuri mai groase. Airflow-ul se regleaza de la baza si permite o ajustare destul de precisa. Daca se achizitioneaza si baza RBA dedicata si se pune la punct un build cu o rezistenta ceva mai ridicata, poate fi foarte usor transformat intr-un tank mouth-to-lung.

Coil-ul inclus in pachet, V8 Baby-M2 aduce doua fire montate pe verticala, cu o rezistenta echivalenta de 0.25 Ohmi. Dat fiind faptul ca avem un canal de aerisire destul de generos, volumul de abur este relativ ridicat, iar aroma este foarte patrunzatoare, fara tente de gust metalic sau de ars. Totusi, avand in vedere rezistenta scazuta de 0.25 Ohmi, V8 Baby-M2 nu este chiar cel mai potrivit OCC pentru un mod single battery ca SMOK PRIV V8, asadar se recomanda trecerea pe o rezistenta mai ridicata in vederea obtinerii unei autonomii mai bune.

Concluzie

SMOK PRIV V8 Kit poate fi o achizitie best-buy pentru cineva ce cauta un setup accesibil, usor de intretinut si numai bun de a fi transportat in buzunarul pantalonilor. Chiar daca nu ofera acelasi nivel de control ca modurile mai scumpe, SMOK PRIV V8 asigura performante foarte bune, putand alimenta fara probleme chiar si build-uri foarte joase, in zona 0.1 – 0.15 Ohmi. La randul sau, tank-ul livreaza o experienta de utilizare nemaipomenita, cu aburi si aroma din plin.

SMOK PRIV V8 Kit poate fi achizitionat de pe Fasttech la pretul de 31.89 dolari.

  • Rating
5.0