SMOK G150 Kit [REVIEW]

By | iun. 27, 2017

Să recunoaștem, uneori devine obositor, ca pe lângă mod și recipiente cu lichid, să cari după tine și acumulatori sau încărcătoare. Cu toate că majoritatea modurilor vin acum cu circuite de încărcare integrate, o bună parte dintre acestea sunt ineficiente, în sensul că nu permit o încărcare rapidă și precisă, așa cum este în cazul încărcătoarelor dedicate. O alternativă interesantă o reprezintă modurile electronice cu acumulator integrat, însă, din păcate, există foarte puține modele capabile să concureze cu soluțiile ce merg pe acumulatori 18650, majoritatea fiind starter kit-uri, ce nu oferă posibilitatea reglării puterii și a altor parametrii, sau moduri de putere joasă, potrivite în general doar pentru setup-uri MTL.

În momentul de față, SMOK este una dintre cele mai mari și inovatoare companii din industria vaporizatoarelor. Chinezii și-au concentrat eforturile în a dezvolta produse cât mai atractive, adaptate tuturor categoriilor de utilizatori. Portofoliul companiei include atât dispozitive cu specificații de top, adresate vaperilor cu experiență, care tind de obicei către moduri puternice și tank-uri încăpătoare, cât și starter kit-uri sau moduri entry-level, destinate începatorilor, care nu se simt pregatiți să arunce sume de ordinul sutelor de lei pe un setup de ultimă generație. Astăzi discutăm despre SMOK G150 Kit, un mod electronic extrem de simpatic și compact, ce integrează un acumulator Li-Ion cu capacitate de 4200 mAh și care funcționează atât în mod putere, la un maxim de 150 wați, cât și în temperature control, pe fire din SS, Ni200 sau Ti, între 100 – 315 grade Celsius. Noi am primit spre testare varianta kit, ce include și tank-ul TFV8 Big Baby, cu capacitate de 5 ml, precum și două rezistențe, una de tip Baby-Q2 Core (0.4 Ω) și una de tip Baby-M2 Core (0.15 Ω).

Înainte de a trece la analiza propriu-zisă a produsului, aș avea de făcut câteva mențiuni. Varianta testată nu este TPD compliant, așadar, în oferta magazinelor din România și din restul uniunii europene, veți găsi doar versiunea cu tank de 2 ml. O puteți comanda din China, însă nu vă garantează nimeni că va trece de vamă, comenzile transfrontaliere, efectuate de către persoane fizice, fiind, în teorie, interzise pentru astfel de produse. Legea este încă neclară și nu știu să vă zic exact dacă și modurile electronice intră în categoria produselor destinate “vaporizării de nicotină”, drept urmare recomand prudență maximă atunci când vă hotărâți să comandați din afara spațiului economic european. De asemenea, vă rog să aveți în vedere și faptul că, în general, unitățile trimise la review fac parte din batch-uri de preproducție, așadar este foarte posibil ca performanțele obținute să fie net superioare pe dispozitivele retail, producătorul aplicând de obicei diverse optimizări asupra ansamblurilor software și hardware.

Specificații SMOK G150:

  • Dimensiuni: 75 x 49 x 29 mm
  • Greutate: 210.5 grame
  • Material: aliaj de zinc
  • Capacitate acumulator: 4200 mAh
  • Putere: 1.0 – 150.0 wați
  • Temperature control: 100 – 315 °C, fire din Ni200, Ti și SS
  • Rezistență (VW): 0.1 – 3.0 Ω
  • Rezistență (TC): 0.06 – 3.0 Ω
  • Tensiune (output): 0.8 – 9.0 V
  • Tensiune (input): 5.0 V
  • Consum standby: sub 500 uA

Specificații TFV8 Big Baby Tank:

  • Material: oțel inoxidabil
  • Dimensiuni: 56 x 24.5 mm
  • Greutate: 60 grame
  • Capacitate: 5 ml
  • Conector: standard, 510

În pachet, alături de modul SMOK G150, mai găsim tank-ul TFV8 Big Baby cu capacitate de 5 ml, două rezistențe, una de tip Baby-Q2 Core (0.4 Ω), iar cealaltă de tip Baby-M2 Core (0.15 Ω), un cablu microUSB, pentru încărcare și upgrade de firmware, un manual de instrucțiuni sumar, redactat în limba engleză, și câteva piese de rezervă (O-Ring-uri, vapeband ș.a.m.d.). La fel ca majoritatea modurilor SMOK pe care le-am testat, SMOK G150 Kit vine într-un ambalaj solid, prevăzut cu câteva straturi de spumă pentru protecție suplomentară. Pe acesta sunt inscripționate specificațiile, elementele de identificare, dar și câteva avertismente de utilizare, pe care v-aș recomanda să le studiați.

Construcția lui SMOK G150 este realizată dintr-un aliaj de aluminiu, foarte solid la prima vedere, și măsoară 75 mm înălțime, 49 mm lățime și 29 mm grosime. După cum vă spuneam, modul integrează un acumulator cu capacitate de 4200 mAh, drept urmare s-a putut obține o reducere considerabilă a proporțiilor, lucru ce îl transformă într-un dispozitiv pocket friendly, extrem de comod în utilizare. Calitatea construcției este una de excepție, bine finisată, fără îmbinări imperfecte sau elemente tăioase care să iasă în relief. Partea din spate are o formă ușor convexă la mijloc, iar acest lucru asigură o îmbunătățire substanțială a aderenței și a comodității în utilizare. Spre deosebire de SMOK Alien și SMOK GX350, despre care vă ziceam ca au tendința de a se zgâria extrem de ușor, SMOK G150 beneficiază de o aplicare perfectă a vopselei.

Pe varianta testată, aceasta are un finisaj de culoare argintie și o textură mată, plăcută la atingere, care se pare că a rezistat onorabil chiar și după o lună întreagă de testare. Nu am remarcat absolut nici o zgârietură sau ciobitură pe la colțuri sau îmbinări, așa cum mi s-a întâmplat în cazul modurilor mai sus amintite. Având în vedere că vine cu tot cu acumulator, greutatea de 210.5 grame este surprinzător de bună, mai ales în comparație cu SMOK G320 sau SMOK OSUB 80W, ambele fără acumulator integrat. Adaugând în ecuație și tank-ul inclus în pachet, ce cântărește aproximativ 60 grame, ne alegem cu un setup ușor, numai bun de cărat în buzunarul pantalonilor sau într-o poșetă de mici dimensiuni. Este genul de mod pe care îl poți transporta cu foarte mare ușurință, iar faptul că se încarcă printr-un port microUSB constituie un real avantaj la volan sau în orice altă situație în care nu ai posibilitatea de a încărca acumulatori de tip 18650.

Varianta kit a lui SMOK G150 Kit este disponibilă în 3 variante de culoare: black red, black green, stainless și white black, însă noi am avut pe mână doar un sample pe stainless, așadar nu pot veni cu informații concrete cu privire la celelalte variante.

Butonul de fire este situat pe latura dreapta a modului și asigură un feedback clicky, foarte plăcut, însă sunt oarecum nemulțumit că nu avem tradiționalul firebar, pe întreaga secțiune, așa cum am văzut pe o bună parte dintre modurile SMOK. Acestea fiind spuse, amplasarea poate impune o oarecare perioadă de adaptare, mai ales dacă veniți de pe un device prevăzut cu firebar.

Butoanele de ajustare, plus și minus, sunt prezente pe partea frontală și, la fel ca butonul de declanșare, asigură un feedback foarte tactil, însă suprafața de contact este enervant de mică. Totodată, dacă purtați pantaloni strâmți, există șanse foarte mari ca aceste butoane să fie declanșate accidental în situația în care nu le blocați.

Tot pe latura frontală, sub butoane. este prezent portul microUSB, ce poate fi utilizat atât pentru actualizarea firmware-ului, cât și pentru încărcarea acumulatorului intern. Pe parcursul perioadei de testare, am observat că prin intermediul acestuia se pot trage curenți de până la 2 A, însă în această situație poate apărea o ușoară supraîncălzire a dispozitivului, lucru pe care, evident, nu ni-l dorim dacă ținem la longevitatea bateriei. În funcție de tipul încărcătorului utilizat, timpul de încărcare poate varia între 3 – 5 ore, de la 0 la 100%. Nu am avut posibilitatea de a verifica tensiunea de ieșire a acumulatorului după încărcare, însă bănuiesc că circuitul de încărcare este destul de bine calibrat încât să prevină supraîncărcarea.

Deasupra butoanelor dăm de generosul ecran OLED, pe care ne sunt prezentate o serie de informații utile, dintre care amintesc nivelul de încărcare al acumulatorului, puterea sau temperatura setată, rata de descărcare în timp real, exprimată în amperi, rezistența atomizorului conectat, numărul de puff-uri, pentru care se poate seta o limită din meniul setări, precum și temperatura PCB-ului, aspect pe care ar trebui să îl avem în vedere după o utilizare îndelungată în zilele toride de vară. Contrastul display-ului este bun, însă luminozitatea cam lasă de dorit, cu greu putând fi distinse informațiile afișate atunci când ecranul se află în bătaia directă a razelor solare. Dacă sunteți familiarizați cu operarea modurilor SMOK, atunci nu ar trebui să întâmpinați probleme pe parcursul utilizării, principiul de funcționare fiind extrem de simplu: 5 apăsări succesive ale butonului de fire pentru blocare, 3 apăsări succesive pentru accesarea meniului principal, o apăsare lungă pentru schimbarea selecției și o apăsare scurtă pentru selectare.

Așa cum e și firesc, conectorul 510 este montat pe partea superioară. Deși nu avem de-a face cu un device din zona de top, producătorul nu a făcut concesii în ceea ce privește calitatea conectorului, acesta fiind montat pe arc și prevăzut cu un filet de foarte bună calitate, care nu mi-a creat absolut nici o problemă pe parcursul utilizării. Pentru un plus de fiabilitate, conectorul este ranforsat printr-un inel de aluminiu, care îl menține în poziție chiar și atunci când este aplicată o forță substanțială.

Calitatea curentului livrat a reușit să-mi depășească așteptările. Practic, nu se observă nici cea mai mică diferență dacă este să-l comparăm cu un mod ce funcționează cu acumulatori dedicați. Indiferent de nivelul de încărcare al acumulatorului, ieșirea este curată și stabilă, fără episoade de PWM sesizabile în utilizare, chiar și la puterea maximă de 150 wați. Tank-ul inclus în pachet, TFV8 Big Baby Beast, nu stresează foarte mult electronica modului, majoritatea rezistențelor oferite de producător pentru acesta operând la un maxim de 100 wați. Modul este perfect capabil să satisfacă și cerințele unor tank-uri mai gurmande, ca TFV12, fără absolut nici o problemă, însă, dat fiind faptul că diametrul tank-ului depășește secțiunea superioară a modului, aspectul nu este unul chiar plăcut. Deși nu mă declar un fan înrăit al temperature control-ului, SMOK G150 se descurcă onorabil și la acest capitol. L-am pus la treabă pe un build de SS, pe RBA-ul de TFV8 Baby, și trebuie să recunosc că s-a comportat foarte bine, fără variații neplăcute sau tăieri bruște ale alimentării.

Pe lângă faptul că livrează un curent stabil, electronica este și foarte eficientă din punct de vedere energetic. La un regim de vapat mediu spre intensiv, pe tank-ul TFV8 Big Baby inclus în pachet, cu rezistența Baby-M2 Core, la o putere de 80 wați, am reușit să obțin cam o zi – o zi jumătate de utilizare, ceea ce nu e deloc rău pentru un device cu acumulator integrat. Totodată, atunci când este descărcat, modul poate fi utilizat și în regim passthrough, fiind gata de utilizare în mai puțin de un minut de la conectarea la priză.

Tank SMOK TFV8 Baby

După cum am menționat încă din primele rânduri, pe lângă mod, în pachetul variantei kit a lui G150, este inclus și tank-ul SMOK TFV8 Big Baby, cu capacitate de 5 ml, completat prin două OCC-uri: Baby-Q2 Core (0.4 Ω) și Baby-M2 Core (0.15 Ω), ambele prevăzute cu rezistențe cu aranjament vertical.

SMOK TFV8 Big Baby se adresează celor ce își doresc un tank cu performanțe superioare și capacitate ridicate, însă într-o construcție ceva mai compactă decât cea a frățiorului mai mare TFV8. În mod evident, această reducere a dimensiunii nu ar fi fost posibilă fără unele mici sacrificii la nivel de airflow, aromă și volum de abur. Totuși, există și unele avantaje. Rezistențele mai compacte asigură, în mod automat, un consum mai mic de energie, un consum mai mic de lichide, dar și un ramp up time mai rapid.

Filetele și toate celelalte elemente din construcție sunt foarte bine finisate, se asamblează rapid și perfect, iar sistemul de umplere top filling este extrem de ușor de utilizat. Apreciez, de asemenea, și faptul că a fost mărit canalul de umplere, acum putând fi utilizate chiar și pipete cu vârfuri mai groase. Airflow-ul se reglează de la bază și permite o ajustare destul de precisă. Dacă este achiziționată și aza RBA dedicată și se pune la punct un build cu o rezistență ceva mai ridicată, atunci tank-ul poate fi foarte ușor utilizat pentru un regim de utilizare mouth to lung.

Coil-ul preinstalat, Baby-Q2 Core este, din punctul meu de vedere, cea mai echilibrată opțiune în termeni de consum de lichid și de energie, volum de abur, airflow și aromă. Baby-Q2 Core are o rezistență de 0.4 Ω și vine cu 2 rezistențe aranjate pe verticală, cu un canal de airflow destul de generos la mijloc. Aceasta poate lucra la puteri cuprinse între 40 – 80 wați, sweet spot-ul, conform producătorului, fiind situat între 55 – 65 wați. Volumul de abur nu este la fel de ridicat ca cel de pe Baby-M2 Core, însă compensează printr-o aromă profundă și un airflow de excepție. Se alimentează perfect atât cu lichide vâscoase, de tip VPG 90/10, cât și cu lichide mai apoase, ca de exemplu VPG 50/50.

La polul opus se află Baby-M2 Core, prevăzută tot cu două fire aranjate pe verticală, însă cu o rezistență sensibil mai mică: 0.15 Ω. După părerea mea, aroma este un pic mai fadă decât cea obținută pe Baby-Q2 Core, iar alimentarea cu lichide foarte vâscoase nu este chiar grozavă, însă ne alegem cu un volum considerabil de abur și cu un airflow la fel de bun. Țineți cont că utilizarea unor build-uri joase, de tipul Baby-M2 Core, poate avea un impact destul de negativ asupra autonomiei modului.

Concluzie

Trăgând linie, nu rămâne să vă zic decât că avem de-a face cu un produs extrem de bine construit și performant, la un preț mai mult decât accesibil – 57.39$ pe Fasttech. Îl găsesc potrivit atât pentru începătorii ce nu doresc să se complice cu acumulatori și încărcătoare, cât și pentru vaperii cu experiență, care caută un dispozitiv de buzunar, ușor de întreținut și cu un tank performant, ce oferă o groază de opțiuni în ceea ce privește experiența de vapat, prin portofoliul bogat de rezistențe disponibile. Oricât de mult aș încerca, nu reușesc să-i găsesc un punct contra. Poate doar lipsa bazei RBA, care, după părerea mea, ar trebui inclusă în bundle-urile de acest fel.

  • Rating
5.0