SMOK X-Priv Kit Review

By | Feb 18, 2018

In momentul de fata, SMOK reprezinta una dintre cele mai mari si inovatoare companii din industria tigarilor electronice. Chinezii si-au concentrat eforturile in a dezvolta produse cat mai echilibrate si distribuite pe game de preturi cat mai variate, spre a le face atractive tuturor categoriilor de utilizatori. Prin urmare, in portofoliul companiei exista atat produse cu performante de top, destinate vaperilor cu experienta, care prefera modurile puternice si tankurile incapatoare, cat si dispozitive entry-level, adecvate incepatorilor care vor sa migreze spre o tigara electronica la un cost cat mai mic. In caz ca nu ati observat, SMOK si-a ridicat constant standardele de calitate, lansand dispozitive din ce in ce mai solide, mai compacte si mai performante. Totodata, o buna parte din produsele SMOK integreaza mai nou display-uri color si sisteme de iluminare RGB – aspecte pe care o buna parte din utilizatorii preocupati de high-tech au ajuns sa le admire.

Astazi discutam despre SMOK X-Priv, un mod dual battery (18650) extrem de compact, ce poate livra o putere de pana la 225 wati. Desigur, acesta poate opera si in mod temperature control, pe fire din Ti, SS si Ni200, la temperaturi cuprinse intre 100 – 315 °C. Ce e si mai interesant e ca X-Priv aduce la bord un display color, de rezolutie ridicata si cu destule optiuni de personalizare. Varianta kit pe care am avut ocazia sa o testez vine la pachet cu noul tank SMOK TFV12 Prince, cu capacitate de 8 ml, si insotit de 2 rezistente: V12 Prince-Q4 Ω Quadruple coils (preinstalata) si V12 Prince-T10 0.12Ω Decuple coils.

Spre dezamagirea noastra, insa, varianta oferita spre testare de producator poate fi achizitionata doar de la magazinele de profil din China, reglementarile introduse la nivel european prevazand o limita de 2 ml pentru tankuri. Asadar, in oferta magazinelor autohtone veti gasi cel mai probabil varianta „EU edition”, cu tank de 2 ml. Modelul standard poate fi comandat din China, insa va trebui sa aveti in vedere faptul ca nu va este garantata trecerea coletului peste controlul vamal, comenzile transfrontaliere, efectuate pe persoana fizica, fiind in teorie interzise in cazul dispozitivelor destinate „inhalarii vaporilor de nicotina”. Dupa cum v-am mentionat in repetate randuri, reglementarile din Romania sunt inca neclare in ceea ce priveste tigarile electronice si, sincer sa fiu, nu stiu sa va zic exact daca comenzile de moduri sunt sau nu interzise. Acestea fiind spuse, v-as ruga sa fiti maxim de prudenti atunci cand doriti sa comandati astfel de produse din afara UE.

De asemenea, trebuie sa aveti in vedere faptul ca produsele trimise la review fac parte de obicei din loturi de preproductie, ce pot avea unele mici imperfectiuni sau probleme de performanta fata de unitatile retail. Insa stati fara griji, producatorul rezolva de obicei aceste probleme pana ca produsele sa ajunga pe piata (prin update-uri de firmware si/sau mici ajustari de design). Din fericire, acesta nu a fost si cazul lui SMOK X-Priv, care s-a comportat absolut exemplar pe parcursul testarii.

Specificatii SMOK X-Priv:

  • Dimensiuni: 88 x 46.5 x 30.4 mm
  • Greutate: 172 grame
  • Putere: 1 – 225 wati
  • Tensiune (output): 0.5 – 9.0 V
  • Rezistenta: 0 – 1 Ω (mod putere) si 0.05 – 2 Ω (mod TC)
  • Temperature control: 100 – 315 °C, pe fire din TC, Ni200 si SS
  • Consum in standby: <500 uA

Specificatii SMOK TFV12 Prince:

  • Capacitate: 8 ml (2 ml pentru EU edition)
  • Inaltime: 63 mm
  • Diametru: 28 mm
  • Greutate: 60 grame
  • Material: otel inoxidabil
  • Conector: standard, 510

Modul si tank sunt ambalate intr-o cutie de carton, pe care gasim inscriptionate specificatiile cheie, elementele de identificare si cateva sfaturi de utilizare. Ca de obicei, modul este bine protejat prin doua straturi de spuma.

In pachetul variantei kit a lui SMOK X-Priv gasim modul propriu-zis, tank-ul TFV12 Prince cu capacitate de 6 ml, doua rezistente, V12 Prince-Q4 Ω Quadruple coils (preinstalata) si V12 Prince-T10 0.12Ω Decuple coils, un cablu microUSB de foarte buna calitate, imbracat intr-un sleeve metalic, un manual de instructiuni sumar si un set de piese de rezerva (o-ring-uri, vapeband s.a.m.d.)

SMOK X-Priv aduce un design unic, realizat din metal si sticla, cu finisaj lucios, muchii usor curbate si proportii extrem de compacte. Mai precis, masoara 8.8 cm lungime, 4.65 cm latime si 3.04 cm grosime si cantareste 172 grame. Pe partea din fata avem un display color, cu diagonala de aproximativ 2 inci, insotit de doua butoane pentru navigare, amplasate discret in coltul din dreapta jos. Frontal mai gasim si portul microUSB pentru incarcare si upgrade de firmware.

Aliajul de aluminiu din care dispozitivul este realizat pare a fi destul de solid la prima vedere, insa sunt putin ingrijorat de partea frontala din sticla. Nu este din sticla securizata, de genul Corning Gorilla Glass, ca in cazul telefoanelor mobile, si nici nu vreau sa-mi imaginez ce ar pati la o cazatura mai zdravana.

Revenind la design, modul se aseaza neasteptat de bine in mana si, in ciuda suprafetelor glossy, are o aderenta nemaipomenita. Coating-ul s-a tinut destul de bine pe parcursul celor 2 saptamani de testare, avand doar cateva zgarieturi minore, greu observabile.

Cu toate acestea, ma declar nemultumit de stratul oleofobic aplicat. Atat pe display, cat si pe suprafetele metalice, vei vedea constant urme de amprente. Imi place, totusi, ca e destul de usurel si ca nu deranjeaza mai deloc in buzunar. Dupa v-am zis si mai sus, modul cantareste doar 172 grame, iar impreuna cu tankul TFV12 Prince de 60 grame si un set de acumulatori 18650, ne alegem cu un setup de aproximativ 400 grame – numai bun pentru iesirile in oras.

Nu sunt fan al butoanelor minuscule, cu amplasari dubioase, asa ca m-am bucurat tare mult cand am vazut ca pe X-Priv avem un firebar ce se intinde pe aproape toata latura stanga. Firebar-ul se declanseaza foarte comod si ofera un feedback clicky, extrem de placut la declansare.

Pentru a pastra un design cat de cat simetric, partea opusa firebar-ului are o textura similara cu cea a firebar-ului. Butoanele de ajustare, plus si minus, montate pe partea din fata, au o zona de contact relativ extinsa, raspund prompt comenzilor si ofera un feedback tactil la declansare. Nu m-am lovit de declansari accidentale sau de alte probleme.

Ecranul color masoara cam 2 inci in diagonala si, in comparatie cu implementarile anterioare ale producatorului, aduce o rezolutie mai mare, astfel ca nu veti putea distinge in mod individual pixelii, o luminozitate mai ridicata, care face fata cu brio chiar si outdoor, in bataia soarelui, precum si un contrast mult mai bun. La nivel de interfata ne sunt afisate informatiile uzuale: puterea selectata sau temperatura, in functie de modul de operare, rezistenta atomizorului si numarul de declansari (puff counter). Daca sunteti familiarizati cu operarea modurilor electronice fabricate de SMOK, atunci o sa vi se para totul floare la ureche. Principiul de operare este extrem de simplu: 5 apasari succesive ale firebar-ului pentru inchiderea dispozitivului, 3 apasari succesive pentru initializarea meniului de configurare, o apasare lunga pentru schimbarea optiunii contextuale si o apasare scurta pentru selectare. Totodata, butoanele fizice pot fi utilizate atat pentru accesarea si configurarea meniului setari, cat si pentru schimbarea puterii sau a temperaturii. In capturile de mai jos observati ca in meniul de configurare putem regla diversi parametri: modul de operare, VW sau TC, boost-ul aplicat, puff counter-ul si culoarea elementelor vizuale afisate: albastru, mov, galben, portocaliu, bleu sau verde.

SMOK X-Priv functioneaza cu 2 acumulatori 18650, montati in serie si inserati prin partea din spate, a carui capac este sustinut printr-un set de magneti destul de puternici. Contactele sunt placate cu aur, in vederea reducerii caderilor de tensiune, si vin inscriptionate cu simbolul polaritatii. O implementare simpla, dar care are dezavantajul zdranganelilor ocazionale, mai ales daca obisnuiti sa transportati modul in buzunar.

Incarcarea si upgrade-ul de firmware se fac cu ajutorul portului USB montat frontal. Referitor la incarcare, in specificatiile listate de producator, ne este mentionat un curent de incarcare recomandat de 1A, insa nu ar trebui sa existe probleme in eventualitatea in care sunt utilizate surse de 1.5 sau 2A, cat timp curentul livrat vine dintr-un incarcator de calitate. Referitor la timpul de incarcare, acesta poate varia destul de mult in functie de incarcator, de acumulatorii utilizati si de temperatura acestora. Ca sa va faceti o idee, cei doi acumulatori SONY VTC5 utilizati pentru testare au avut nevoie de aproximativ 5 ore pentru o incarcare completa (de la 3.3V), printr-un incarcator de 1A. Spre surprinderea mea, circuitul de incarcare s-a dovedit a fi destul de stabil, fara episoade de supraincarcare (am testat cu voltmetrul) sau supraincalzire. Cu toate acestea, pentru un plus de siguranta, va recomand sa faceti un mic efort si sa luati un incarcator dedicat. Oricat de multe protectii a incercat producatorul sa introduca in circuitul de incarcare al modului, un incarcator dedicat este mult mai sigur si mai benefic pentru durata de viata a acumulatorilor.

Conectorul 510 este prezent pe partea superioara si vine montat pe un arc, in vederea asigurarii unui nivel de compatibilitate extins cu cat mai multe tipuri de atomizoare. Este prevazut cu un filet solid, ranforsat printr-un inel de aluminiu, si se mentine in pozitie chiar si atunci cand este aplicata o forta substantiala.

Curentul livrat este exact asa cum ma asteptam: curat si stabil, fara episoade de PWM la puteri de pana la 180 – 190 wati, pesemne ca avem de-a face cu o electronica de buna calitate. Intr-adevar, la rezistente extrem de joase, de 0.1 Ohm, observam o foarte usoara intrare in teritoriul PWM, insa nimic care sa afecteze in mod drastic experienta de utilizare. Pe tank-ul inclus in pachet, TFV12 Prince, in combinatie cu cele doua rezistente, V12 Prince-Q4 Ω Quadruple coils si V12 Prince-T10 0.12Ω Decuple coils, nu exista niciun fel de probleme. Curentii livrati sunt perfect stabili chiar si atunci cand acumulatorii sunt jos, pe la 20-30% din capacitate, si se merge pe o putere cuprinsa intre 110 – 120 wati. Pe langa faptul ca este destul de performanta, electronica se remarca si printr-o eficienta energetica superba. Pe un set de acumulatori SONY VTC5 cu capacitate de 2600 mAh, am reusit sa scot cam 2 zile de autonomie cu rezistenta V12 Prince-Q4 de 0.4 Ω, la o putere de 70 wati. Prin urmare, putem spune ca avem de-a face cu o autonomie buna spre foarte buna, adecvata chiar si unui stil de vapat intensiv, cu sute de declansari zilnice. Desi nu ma declar un fan inrait al temperature control-ului, SMOK X-Priv se descurca formidabil si la acest capitol. L-am pus la treaba pe un build din SS, unde s-a comportat exemplar, livrand o scalare fluida a tensiunii, fara variatii suparatoare sau intreruperi bruste ale alimentarii.

SMOK TFV12 Prince

Daca va mai aduceti aminte, SMOK TFV4 a fost printre primele tank-uri de pe piata ce au exploatat conceptul de sub-ohm vaping. Oferea o constructie premium, o capacitate extrem de generoasa (5 ml) si un sistem de umplere unic, top filling. Dupa TFV4 a urmat TFV8, un gigant cu un design similar, dar gandit pentru moduri mai performante, de 100+ wati. La doar cateva luni de la lansarea lui TFV8, chinezii s-au pus pe treaba si aun introdus pe piata TFV12 – un tank cu diametru de 25 mm si capacitate de 6 ml, capabil sa traga, cu unele rezistente, chiar si 300 wati. Chinezii s-au ambitionat si mai tare si au venit recent cu TFV12 Prince, un soi de TFV12 pe steroizi, cu mici schimbari de functionalitate si de design.

Varianta inclusa in pachetul lui X-Priv aduce doua rezistente, V12 Prince-Q4 0.4 Ω Quadruple coils (preinstalata) si V12 Prince-T10 0.12Ω Decuple coils, o sticla cu forma concava (preinstalata), spre a acomoda mai mult lichid, o sticla de rezerva normala si un set de piese de rezerva (o-ring-uri, vapeband-uri etc.).

Design-ul este, in mare parte, aproape identic cu cel a lui TFV12. Exceptie fac striatiile de pe sectiunile metalice, care acum sunt mai discrete, si sistemul de blocare al sistemului de umplere top filling. Totodata, a fost schimbat si drip tip-ul, cu unul texturat multicolor. Conectorul acestuia este proprietar, asadar va limiteaza optiunile la acest capitol, insa are avantajului unui volum mai mare de abur. Airflow-ul se regleaza la baza si permite o ajustare relativ precisa. Din nefericire, chiar si cu un RBA, sunt sanse minime sa-l puteti configura pentru mouth to lung. Canalele de aerisire sunt mult prea mari, iar in pachet nu mai este inclusa nicio piesa pentru restrictionarea airflow-ului.

Tank-ul poate fi complet dezasamblat, lucru care faciliteaza obtinerea unei curatari perfecte. In plus, daca la un moment dat vei avea ghinionul sa-l trantesti de pamant si sa ti se sparga sticla, o poti inlocui usor cu cea de rezerva inclusa in pachet. De asemenea, filetele si toate celelalte elemente din constructie sunt extrem de bine finisate, se asambleaza rapid si simplu si nu mi s-a intamplat ca tank-ul sa ramana intepenit pe conectorul 510 sau pe rezistenta.

Sa trecem acum la analiza performantei. Prima rezistenta pe care o testam este cea preinstalata, V12 Prince-Q4, ce este realizata din 4 rezistente montate pe verticala pe un singur canal si are o rezistenta echivalenta de 0.4 Ω. Dintre toate rezistentele disponibile la acest moment pentru TFV12 Prince, as zice ca acesta este cea mai aerisita, insa aroma are un pic de suferit. v12 Prince-Q4 opereaza la puteri cuprinse intre 40 – 100 wati si are un sweet spot situat in jurul valorii de 70 wati. Comparativ, este ceva mai economica decat V12 Prince-T10, mai ales in ceea ce priveste consumul de lichid, insa, asa cum e si firesc, nu reuseste sa asigure un volum de abur la fel de ridicat.

Celalalt coil inclus in pachet, V12 Prince-T10, este compus din 10 rezistente aranjate pe verticala, distribuite pe 6 canale, si are o rezistenta echivalenta de doar 0.12 Ω. Acesta poate functiona la puteri cuprinse intre 60 – 120 wati si are un sweet spot, conform producatorului, cuprins intre 80 – 110 wati. Este un mod gandit pentru puteri ridicate, de aici si combinatia cu X-Priv. Eu l-am testat la o putere de 100 wati, iar experienta a fost de-a dreptul impresionanta – aburi din plin, cu mult peste orice alt tank sau RDA/RDTA testat, aroma foarte intensa, insa airflow un pic cam restrictiv pentru gustul meu. burul este destul de incins, iar faptul ca nu mai exista o componenta de aerisire pe drip tip, asa cum aveam pe TFV4, accentueaza destul de mult acest aspect. Acestea fiind spuse, consider ca unii utilizatori ar putea gasi acest lucru deranjant, mai ales daca nu au o experienta foarte vasta in ale vapatului. In rest, am numai cuvinte de lauda. Coil-ul se alimenteaza bine, chiar si pe lichide 90/10 VPG, si reuseste sa absoarba si ultima picatura din tank. Ar mai fi de mentionat si ca este si un adevarat devorator de lichid, cei 6 ml din tank rezistand doar vreo 50 – 60 pufuri la o putere de 120 wati.

Concluzie

SMOK X-Priv Kit este dupa parerea mea unul dintre cele mai echilibrate combo-uri de mod si tank disponibile la acest moment pe piata si sunt absolut convins ca va reusi sa satisfaca cerintele oricarui vaper cu pretentii. Modul livreaza o performanta stabila, in linie cu cerintele anului 2018, in timp ce tankul TFV12 Prince ofera un volum impresionant de abur, completat printr-o aroma intensa si un airflow foarte larg deschis. In plus, este de apreciat si prezenta circuitului de incarcare, stabil si rapid, care va scapa de grija achizitiei unui incarcator dedicat. Singura mea ingrijorare este sticla de pe fata, care nu stiu cat de bine va rezista in cazul unor cazaturi mai zdravene.

Il gasiti la Fasttech la pretul de 62.86 dolari. La momentul publicarii acestui articol sunt disponibile 9 variante de culoare: prism gold, prism blue, prism chrome, prism gun metal, prism rainbow, black red, auto pink, prism green si prism red, deci aveti de unde alege.

  • Rating
5.0